متن كامل خبر
طراحی سیستم جدید ارتباطات سریع و فراگیر توسط استاد ایرانی دانشگاه «تگزاس»

تاريخ خبر :  29/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  846

- این فناوری برای کارکنان سرویس‌های اورژانسی و اضطراری طراحی شده ولی احتمالاً برای کاربران عادی نیز مورد استفاده خواهد داشت

طراحی سیستم جدید ارتباطات سریع و فراگیر

توسط استاد ایرانی دانشگاه «تگزاس»

این فناوری برای کارکنان سرویس‌های اورژانسی و اضطراری طراحی شده ولی احتمالاً برای کاربران عادی نیز مورد استفاده خواهد داشت.

دکتر «کامران کیا صالح»، استاد و محقق ایرانی دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه «تگزاس» موفق به ابداع نوعی فناوری جدید و استثنایی بی‌سیم برای افزایش سرعت و فراگیری شبکه‌های ارتباطاتی شد.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا برای بهره‌برداری از این فناوری نوین با محققان این دانشگاه قرارداد امضاء کرده است.

این استاد ایرانی که رئیس آزمایشگاه «ارتباطات نوری» دانشگاه تگزاس است یک فناوری ارتباطاتی بی‌سیم طراحی کرده که می‌تواند به سادگی از یک استاندارد به استاندارد دیگری منتقل شده و ارتباط فراگیر و همه جانبه به‌وجود آورد.

این فناوری برای کارکنان سرویس‌های اورژانسی و اضطراری طراحی شده ولی احتمالاً برای کاربران عادی نیز مورد استفاده خواهد داشت.

این فناوری «رادیو نرم‌افزاری» نام دارد و راز ابداع آن در مدل‌های نرم‌افزاری است که روی یک پردازشگر چند منظوره کار می‌کنند. این فناوری متفاوت با روش معمول امروزی است که در آن تلفن‌های بی‌سیم تنها با یک نوع سیگنال کار می‌کنند.

استاد «کیاصالح» درباره‌ی این طرح جدید گفت: ما امیدواریم که روزی ناچار به دورریختن تلفن‌های بی‌سیم، PDA ها یا سایر ابزار ارتباطاتی نشویم بلکه به راحتی بتوانیم نرم‌افزار را به روز کنیم.

این دانشگر ایرانی به‌عنوان پژوهشگر اصلی پروژه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که «رادیوی نرم‌افزار» راه را به روی ساخت یک رادیوی مفهومی هموار کند که بر اساس این فناوری ابزار ارتباطاتی بتوانند به طور خودکار هر بخش از طیف ارتباطاتی را که موجود است، جست‌وجو کرده و مورد استفاده قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت