متن كامل خبر
ساخت خودروی بدون سوخت توسط دانشجوی ایرانی

تاريخ خبر :  29/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  940

- این دانشجوی 20 ساله طرح خود را با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال به سرانجام رسانده است

ساخت خودروی بدون سوخت

توسط دانشجوی ایرانی

این دانشجوی 20 ساله طرح خود را با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال به سرانجام رسانده است.

طرح ابتکاری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در ساخت خودروای که با حذف هر نوع سوختی حرکت می‌کند در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراع‌های علوم تحقیقاتی و فناوری‌های نوین کشور رومانی مورد توجه و تحسین قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این خودرو با نام صنعتی «Fuel free car» که توسط «داود بهاری همراه‌لو»، دانشجوی رشته‌‌ی مکانیک ساخته شده قادر است با استفاده از فشار هوا حرکت کند.

این دانشجوی 20 ساله طرح خود را با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال به سرانجام رسانده است و طبق گفته‌ی‌ وی تاکنون یک مورد مشابه در این خصوص از سوی یک مخترع آمریکایی ارائه شده که آزمایش آن با موفقیت همراه نبوده است.

این دانشجوی مبتکر، هم‌چنین دو اختراع دیگر شامل «ساخت خودروی برقی با قابلیت شارژ اتوماتیک با تعبیه‌ی توربین در زیر خودرو» و «دستگاه جلوگیری از سرازیر شدن بنزین با قابلیت قطع پمپ بنزین» را به نام خود به ثبت رسانیده‌ است.

گفتنی است،‌ یازدهمین نمایشگاه بین المللی اختراعات علوم تحقیقات و فناوری‌های نوین با حضور تیمی 24 نفره از ایران با حمایت سازمان بین‌المللی مالکیت‌های فکری WIPO و فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، دوم تا ششم اکتبر امسال مصادف با دهم تا چهاردهم مهرماه جاری در شهر «بخارست» کشور رومانی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت