متن كامل خبر
«شگفتی‌های پزشکی در قرآن»؛ واحد درسی جدید دانشجویان پزشکی

تاريخ خبر :  4/8/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1036

 کتاب «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به عنوان یک واحد درسی جدید دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شد.
سعید رضایی مسئول کانون قرآن و عترت واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مطلب فوق به خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، گفت: به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ و تحقق اهداف قرآنی در بین دانشجویان رشته پزشکی، کتاب «شگفتی‌های پزشکی در قرآن» به عنوان یک واحد درسی جدید برای رشته ‌زشکی دانشگاه آزاد در نظر گرفته شد.
سعید رضایی گفت: مرکز فعالیت‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت به واسطه فعالیت گسترده و نشر قرآن به عنوان «خادم القرآن» دهمین نمایشگاه قرآن انتخاب شد.
وی گفت: قرار است توسط این مرکز یک دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آزاد و دولتی و همچنین طلاب حوزه علمیه در بخش دانشجویی و استادی برگزار ‌شود.
وی با اشاره به راه اندازی پایگاه اینترنتی قرآنی شبنم گفت: در این پایگاه اطلاعات تمام کتب و نشریات مرکز قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه‌ای عظیم از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری با موضوعات قرآنی و معارف اسلامی ثبت و نگهداری شده است.
وی اذعان داشت: مسئولان کانون قرآن و عترت هر واحد دانشگاهی در دانشگاه آزاد، متشکل از ۲ کارشناس خواهر و برادر است که آنان پس از گذراندن دوره «خاتم الانبیاء» در قالب دروسی از علوم قرآنی، موفق به اخذ مدرکی معادل فوق لیسانس می شوند.
سعید رضایی مسئول کانون قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بهترین و تنهاترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در عصر حاضر تشکیل هیأت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی است و حتی پیروزی انقلاب اسلامی نیز متأثر از تلاش‌های نیروهای فعال در هیأت‌های مذهبی است.
وی در ادامه افزود: ما زمانی می‌توانیم از حیثیت اسلامی خود در هر زمینه‌ای دفاع کنیم که «باطن قرآن» سرلوحه همه کارهای فرهنگی باشد نه فقط «ظاهرقرآن».
مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر می بایست در رأس فعالیت فرهنگی ـ مذهبی دانشگاه ها قرار گیرد تا از این طریق بتوان اسلام ناب محمدی را در بین جوانان نشر و ترویج نمود تا حرمت از دست‌رفته خود را بازیابند.


     

بازگشت