متن كامل خبر
ساخت نانوپیل خورشیدی 200 بار نازک‌تر از یک تار مو

تاريخ خبر :  1/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  592

- برای استفاده از نانوابزارها از مصارف عادی گرفته تا کنترل‌های بیوتروریستی و یا تشخیص بیماری‌ها اغلب وجود یک منبع انرژی مورد نیاز است

ساخت نانوپیل خورشیدی 200 بار نازک‌تر

از یک تار مو

برای استفاده از نانوابزارها از مصارف عادی گرفته تا کنترل‌های بیوتروریستی و یا تشخیص بیماری‌ها اغلب وجود یک منبع انرژی مورد نیاز است

دانشمندان موفق به ساخت نانوپیل‌های خورشیدی شده‌اند که 200 بار نازک‌تر از یک تار مو هستند و می‌توان در آینده از آن‌ها برای تأمین انرژی نانوابزارهای گوناگون استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر «چارلز لیبر» و دستیاران وی در دانشگاه «هاروارد» نوعی نانوسیم سیلیسی طراحی کرده‌اند که می‌تواند انرژی خود را با تبدیل نور به انرژی الکتریکی تولید کند.

به گفته‌ی محققان، برای استفاده از نانوابزارها از مصارف عادی گرفته تا کنترل‌های بیوتروریستی و یا تشخیص بیماری‌ها اغلب وجود یک منبع انرژی مورد نیاز است اما پیدا کردن چنین منبعی که از بین نرود و یا به اندازه‌ی کافی کارایی داشته باشد تاکنون کار دشواری بوده است.

این نانوسیم خورشیدی با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست و با این‌که انرژی‌ای که این پیل‌ها تولید می‌کنند چندان زیاد نیست اما برای تأمین انرژی مداوم برای ابزار الکترونیکی بسیار ظریف و کوچک کافی است.

دانشمندان می‌گویند که این پیل‌ها در عین حال تمیز، مؤثر و قابل تجدید شدن هستند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت