متن كامل خبر
فرستادن یک تلسکوپ خورشیدی با بالن به آسمان

تاريخ خبر :  5/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  715

- این پروژه‌ی بین‌المللی برای نسل جدیدی از مأموریت‌های علمی «حمل با بالن» مورد استفاده خواهد بود که البته هزینه‌ی آن کم‌تر از هزینه‌ی فرستادن تجهیزات به فضا خواهد بود

فرستادن یک تلسکوپ خورشیدی

با بالن به آسمان

این پروژه‌ی بین‌المللی برای نسل جدیدی از مأموریت‌های علمی «حمل با بالن» مورد استفاده خواهد بود که البته هزینه‌ی آن کم‌تر از هزینه‌ی فرستادن تجهیزات به فضا خواهد بود

در یک پرواز آزمایشی استثنایی، مرکز ملی تحقیقات اتمسفریک و گروهی از شرکای تحقیقاتی آن در ماه جاری با موفقیت یک تلسکوپ خورشیدی به ارتفاع 120 هزار فوتی پرتاب کرد.

به گزارش ایسنا، این تلسکوپ خورشیدی توسط بالنی بزرگ‌تر از یک جت بوئینگ 747 به آسمان رفت. این پرواز آزمایشی راه را برای پروازهای بلند مدت بالن‌های قطبی که از سال 2009 آغاز می‌شوند، هموار خواهد کرد.

هدف از به پرواز در آوردن تلسکوپ‌های خورشیدی به‌دست آوردن جزئیات جدید از سطح خورشید است. محققان می‌گویند که این پروژه‌ی تحقیقاتی منحصر به‌فرد کمک می‌کند تا ویژگی‌هایی از خورشید که تاکنون هرگز بررسی نشده مورد مطالعه قرار گیرد.

این پروژه‌ی بین‌المللی برای نسل جدیدی از مأموریت‌های علمی «حمل با بالن» مورد استفاده خواهد بود که البته هزینه‌ی آن کم‌تر از هزینه‌ی فرستادن تجهیزات به فضا خواهد بود.

به علاوه با این روش دانشمندان می‌توانند ابزار تحقیقاتی را قبل از تعبیه برای پرتاب توسط راکت، برروی یک بالن آزمایش کنند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت