متن كامل خبر
درگذشت برنده‌ی جایزه‌ی نوبل 1959 در سن 89 سالگی

تاريخ خبر :  5/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  709

- «کورنبرگ»، استاد بیوشیمی در سال 1959 برای ساخت DNA مصنوعی ــ ماده‌ی ژنتیکی که وراثت را در انسانها تعیین می‌کند ــ در یک لوله‌ی آزمایشگاهی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد

درگذشت برنده‌ی جایزه‌ی نوبل 1959 

در سن 89 سالگی

«کورنبرگ»، استاد بیوشیمی در سال 1959 برای ساخت DNA مصنوعی ــ ماده‌ی ژنتیکی که وراثت را در انسانها تعیین می‌کند ــ در یک لوله‌ی آزمایشگاهی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد

دانشگاه «استانفورد» اعلام کرد: دکتر «آرتور کورنبرگ» بیوشیمیست آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل سال 1959 در سن 89 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ پیزو»، رئیس دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه «کالیفرنیا» نیز در بیانیه‌ای بدین مناسبت گفت: دکتر «کورنبرگ»، دانشمند بیوشیمی یکی از برجسته‌ترین و سرشناس‌ترین دانشمندان در عرصه‌ی پزشکی در آمریکا بود.

«کورنبرگ»، استاد بیوشیمی در سال 1959 برای ساخت DNA مصنوعی ــ ماده‌ی ژنتیکی که وراثت را در انسانها تعیین می‌کند ــ در یک لوله‌ی آزمایشگاهی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد.

وی مشترکاً با دانشمندان اسپانیایی «سیویرو اوچوآ» برنده‌ی این جایزه شد. «کورنبرگ» به کشف آنزیم‌هایی کمک کرد که به مثابه آجرهایی به آرایش ژنتیکی انسان شکل می‌دهند. با این کشف راه به سوی مهندسی ژنتیک و تولید داروهای جدید برای درمان سرطان و عفونت‌ها هموار شد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت