متن كامل خبر
ابداع روش جدید آنژیوپلاستی با خونریزی کم‌تر

تاريخ خبر :  5/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  744

- در این روش خونریزی‌های اصلی که معمولاً پس از عمل آنژیوپلاستی تا 40 درصد افزایش می‌یابد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

ابداع روش جدید آنژیوپلاستی

با خونریزی کم‌تر

در این روش خونریزی‌های اصلی که معمولاً پس از عمل آنژیوپلاستی تا 40 درصد افزایش می‌یابد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

دکتر «رکسانا مهران»، رئیس ایرانی مرکز هماهنگی و تحلیل اطلاعات در مؤسسه‌ی تحقیقاتی قلبی ــ عروقی (CRF) آمریکا و گروه پژوهشی وی موفق به ابداع روش جدید درمانی آنژیوپلاستی در بیماران مبتلا به سکته‌ی قلبی شدند که خطرات و مشکلات ناشی از خون‌ریزی در این گروه از بیماران را به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، خبر ابداع این روش جدید آنژیوپلاستی در سمپوزیوم علمی مؤسسه‌ی تحقیقاتی قلبی ــ عروقی آمریکا موسوم به «TCT 2007» ارائه شده است.

در این پژوهش که به سرپرستی «رکسانا مهران»، استاد ایرانی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیای آمریکا صورت‌گرفته، نشان داده شد که استفاده از ماده‌ی ضدانعقادی Anticoagulant Bivalirudin برای بیمارانی که دچار حمله‌ی قلبی شده‌اند می‌تواند مشکلات ناشی از خونریزی‌های شدید در این بیماران را تا 24 درصد در مقایسه با استفاده از روش‌های استاندارد رایج کاهش دهد.

در این روش خونریزی‌های اصلی که معمولاً پس از عمل آنژیوپلاستی تا 40 درصد افزایش می‌یابد به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نتایج این آزمایشات که از سوی مؤسسه‌ی تحقیقات قلبی ــ عروقی حمایت شده است، طی 30 روز ارزیابی شد و بیماران تحت این آزمایش مدت پنج سال برای مطالعه برروی اثرات بلند مدت روش مزبور زیر نظر محققان این پروژه خواهند بود.

دکتر «مهران» در این‌باره گفت: این پژوهش نشان می‌دهد که استفاده از Bivalirudin ایمن‌تر و بی‌خطرتر از روش «آنژیوپلاستی» استاندارد فعلی است. این تکنیک با کاهش میزان خونریزی در این بیماران نرخ مرگ و میر در آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت