متن كامل خبر
افزایش فشار خون در کودکان چاق با تماشای تلویزیون

تاريخ خبر :  8/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  536

- کودکان و نوجوانانی که چهار ساعت یا بیش‌تر به تماشای تلویزیون می‌نشینند سه برابر کودکان دیگر احتمال مبتلا به بیماری فشار خون در آنان وجود دارد.

افزایش فشار خون در کودکان چاق

با تماشای تلویزیون







 کودکان و نوجوانانی که چهار ساعت یا بیش‌تر به تماشای تلویزیون می‌نشینند سه برابر کودکان دیگر احتمال مبتلا به بیماری فشار خون در آنان وجود دارد.

 

تماشای بیش از اندازه تلویزیون نه‌تنها منجر به چاق شدن کودکان می‌شود بلکه فشار خون را نیز در آنان بالا می‌برد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان امریکایی اعلام کردند: کودکان چاقی که در طول یک روز حدود چهار ساعت یا بیش‌تر به تماشای تلویزیون می‌نشینند بیش از کودکان دیگر - که کم‌تر از این مدت تلویزیون تماشا می‌کنند - به مرض فشار خون مبتلا می‌شوند.




دکتر «جفری شوییمر» مدرس دانشگاه‌های کالیفرنیا «سن دیه‌گو» در این‌باره نوشته است: ارتباط نزدیکی میان تعداد ساعت‌های تماشای تلویزیون و افزایش وزن و فشار خون در کودکان وجود دارد.

گفتنی است چاقی کودکان در حال رشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را بالا می‌برد. هم‌چنین میان مبتلا شدن به مرض فشار خون و چاقی نیز ارتباط مستقیم برقرار است.

دکتر «شوییمو» این تحقیق را با همکاری محققانی از دانشگاه‌های «کالیفرنیا»، «سان فرانسیسکو» و جنوب «آلاباما» انجام داده است. آن‌ها در جریان این تحقیق، 546 کودک و نوجوان 4 تا 17 سال را در خلال سال‌های 2003 تا 2005 وزن کرده‌اند.




هم‌چنین در این کلینیک علاوه بر وزن این افراد، فشار خون آنان نیز اندازه‌گیری شده است. در نهایت این نتیجه به‌دست آمده است که کودکان و نوجوانانی که چهار ساعت یا بیش‌تر به تماشای تلویزیون می‌نشینند سه برابر کودکان دیگر احتمال مبتلا به بیماری فشار خون در آنان وجود دارد.




دکتر «جفری شوییمر»

































      منبع خبر : ايسنا

بازگشت