متن كامل خبر
یافته‌های محققان کانادایی: کاهش تولد فرزندان پسر به‌علت آلودگی هوا

تاريخ خبر :  8/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  626

- براساس تحقیق انجام شده در مناطق و شهرهایی از کانادا - که خانواده‌ها در معرض آلودگی پالایشگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها و کارخانه‌های کاغذسازی و ذوب آهن قرار دارند - احتمال تولد فرزند پسر به کم‌تر از 46 درصد کاهش پیدا کرده است. - «دی اکسید کربن» ماده‌ی شیمیایی سمی است که به‌مقدار بسیار کم در هوا، آب، خاک و بعضی از غذاها پیدا می‌شود.

یافته‌های محققان کانادایی:

کاهش تولد فرزندان پسر به‌علت آلودگی هوا






 براساس تحقیق انجام شده در مناطق و شهرهایی از کانادا - که خانواده‌ها در معرض آلودگی پالایشگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها و کارخانه‌های کاغذسازی و ذوب آهن قرار دارند - احتمال تولد فرزند پسر به کم‌تر از 46 درصد کاهش پیدا کرده است.
 «دی اکسید کربن» ماده‌ی شیمیایی سمی است که به‌مقدار بسیار کم در هوا، آب، خاک و بعضی از غذاها پیدا می‌شود.

بررسی‌ای که بر روی جوامع کانادایی انجام شد نشان داد: آلودگی هوا به گاز «دی اکسید کربن» می‌تواند موجب تغییر جنسیت از فرزند پسر به دختر شود حتی اگر منبع آلودگی از کیلومترها دورتر باشد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هم‌چنین قرارگیری در معرض «دی اکسید کربن» علاوه بر افزایش احتمال تولد دختر، موجب افزایش میزان ابتلا به سرطان در میان افراد می‌شود.

تحقیقاتی که توسط «سازمان محیط زیست و سلامت کانادا» انجام شد اخیراً گزارش داد که صحت این پدیده را تأیید می‌کند.

این مطالعه نشان داده است که احتمال خطر تا فاصله‌ی 25 کیلومتری منبع آلودگی وجود دارد.



به‌طور معمول حدود 51 درصد تولدها از جنس پسر و 49 درصد باقی‌مانده از نوع دختر می‌باشد ولی براساس تحقیق انجام شده در مناطق و شهرهایی از کانادا - که خانواده‌ها در معرض آلودگی پالایشگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌ها و کارخانه‌های کاغذسازی و ذوب آهن قرار دارند - احتمال تولد فرزند پسر به کم‌تر از 46 درصد کاهش پیدا کرده است.

«دی اکسید کربن» ماده‌ی شیمیایی سمی است که به‌مقدار بسیار کم در هوا، آب، خاک و بعضی از غذاها پیدا می‌شود.

هم‌چنین براساس مطالعه‌های انجام شده از آن جایی که تعداد زنان در جوامع کانادایی بیش‌تر است میزان ابتلا به سرطان سینه، رحم و تخمدان نیز بیش‌تر از سایر انواع سرطان‌ها بوده است.


























      منبع خبر : ايسنا

بازگشت