متن كامل خبر
جزئیات و چگونگی پرداخت و بازپرداخت وام دانشجویی اعلام شد

تاريخ خبر :  7/8/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  947

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزییات و چگونگی پرداخت و بازپرداخت وام شهریه دانشجویان را اعلام کرد.
حمید خوشگفتار، در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان اینکه طبق قانون برنامه چهارم توسعه وام شهریه دانشجویان از ابتدای سال ۱۳۸۴ توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود، اظهار کرد: وام شهریه تنها به دانشجویان دانشگاه های دولتی، جامع علمی کاربردی و آموزشکده های فنی و حرفه ای تعلق می گیرد.وی با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای وام شهریه دانشجویان، خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به دانشگاه آزاد و ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به وزارتین علوم و بهداشت است، همچنین از میزان وام تخصیصی به وزارتین علوم و بهداشت، ۲۲۰ میلیارد ریال به وزارت علوم و ۳۰ میلیارد ریال نیز به وزارت بهداشت تخصیص می یابد.
خوشگفتار با بیان اینکه با این میزان بودجه وام شهریه می توان تا ۵۰ درصد دانشجویان را پوشش داد، تصریح کرد: وام شهریه دانشجویان از ۱۵ آبان ماه به کلیه دانشجویان مشمول پرداخت می شود.
وی با اشاره به آیین نامه و دستورالعمل پرداخت وام شهریه خاطرنشان کرد: دانشجوی غیربورسیه بودن، دارا بودن اولویت نیاز مالی، عدم اشتغال به کاری که مستلزم دریافت اجرت باشد، سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر قبل از دریافت وام برخی از شرایط لازم برای دریافت وام شهریه است.وی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران همچنین تمام وقت بودن دانشجوی متقاضی را از دیگر شرایط لازم عنوان کرد و گفت: دانشجوی متقاضی تنها در سنوات مجاز تحصیلی می تواند از وام شهریه استفاده کند.
میزان وام شهریه در مقاطع مختلف تحصیلی
خوشگفتار با اشاره به میزان این وام در مقاطع مختلف تحصیلی، خاطرنشان کرد: میزان وام شهریه برای مقاطع کاردانی حداکثر شش میلیون ریال است که در چهار نوبت و هر ترم ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.برای مقطع کارشناسی پیوسته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هشت نوبت و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز پرداخت ۳۰ میلیون ریال در چهار نوبت پیش بینی شده است.وی افزود: این وام به حساب دانشگاه مربوطه بابت شهریه دانشجوی متقاضی واریز می شود.
چگونگی بازپرداخت وام شهریه
خوشگفتار با بیان اینکه بازپرداخت این وام به یک سال پس از فراغت از تحصیل دانشجو موکول شده است، گفت: میزان اقساط در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۳۶ ماه، کارشناسی ۶۰ ماه و کارشناسی ارشد پیوسته، ناپیوسته و دکترا حداکثر ۷۲ ماه تعیین شده است.رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه مقدمات پرداخت وام شهریه فراهم شده است، خاطر نشان کرد:آیین نامه ها، فرمهای موردنیاز برای ثبت نام و تعهدات دانشجویان تهیه شده است ولی هنوز مبلغ تعیین شده به صندوق رفاه پرداخت نشده است.
مراسم روز قدس در کشورهای مختلف جهان
بقیه از صفحه اول
دیروز در بغداد و شهرهای بصره، نجف، کربلا و العماره مراسم مختلف گرامیداشت روز قدس برگزار شد.
در پاره ای از کشورهای اروپایی از جمله کشورهای اسکاندیناوی و اتریش،  دیروز مراسم مختلفی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود.
مردم مسلمان هند نیز دیروز با شرکت در مراسم نماز جمعه، حمایت خود را از آرمان مردم فلسطین ابراز داشتند.در بوسنی و هرزگوین نیز مردم پس از برگزاری نماز جمعه در سالن بزرگ ارمیای سارایوو اجتماع کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین ابراز داشتند و راهپیمایان پاکستان نیز با شرکت در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

      منبع خبر : همشهری

بازگشت