متن كامل خبر
سیگار ماهیچه‌های بدن را از بین می‌برد نه چربی!

تاريخ خبر :  14/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  632

- پروفسور «موریس» گفت: به‌ رغم کاهش وزن، چربی هنوز در اطراف قلب، ریه‌ها و کبد فرد سیگاری جمع می‌شود و تأثیر زیادی روی کل سلامت وی دارد

سیگار ماهیچه‌های بدن را از بین می‌برد

نه چربی!

پروفسور «موریس» گفت: به‌ رغم کاهش وزن، چربی هنوز در اطراف قلب، ریه‌ها و کبد فرد سیگاری جمع می‌شود و تأثیر زیادی روی کل سلامت وی دارد

اگر چه استعمال سیگار اشتها را از بین برده و به افراد کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهند اما محققان استرالیایی دریافتند این کاهش وزن ناشی از کاهش توده‌ی ماهیچه‌ای بدن است نه کاسته شدن از ذخیره‌ی چربی. ممکن است فرد لاغرتر و سبک‌تر به‌نظر برسد اما این کاهش وزن به سلامتی آسیب می‌رساند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری قطر از سیدنی، «مارگارت موریس» داروشناس دانشگاه «نیوساوث ولز» گفت: برای افراد چاق کشیدن سیگار به‌منظور لاغر کردن اضافه وزن به هیچ‌وجه شیوه‌ی مفیدی نیست.

وی افزود: یک سیگاری وقتی ماهیچه از دست می‌دهد، وزنش کم‌تر شده و لاغرتر به‌نظر می‌رسد اما مسأله این است که بدن او همچنان مشغول ذخیره‌ی چربی است.

پروفسور «موریس» گفت: به‌ رغم کاهش وزن، چربی هنوز در اطراف قلب، ریه‌ها و کبد فرد سیگاری جمع می‌شود و تأثیر زیادی روی کل سلامت وی دارد.

نتایج این تحقیقات در نشریه‌ی آمریکایی «فیزیولوژی» منتشر شده است. محققان موش‌ها را به‌مدت هفت هفته مورد آزمایش قرار دادند و در این مطالعه نیمی از موش‌ها را روزانه به مدت شش روز در هفته در معرض دود چهار سیگار قرار دادند در حالی که بقیه‌ی آن‌ها را در قفس‌های بدون دود نگهداری کردند.

بر اساس این تحقیق اگرچه دریافت کالری موش‌هایی که در معرض دود سیگار بودند یک چهارم کم‌تر بود، اما توده‌ی چربی در بدن آن‌ها به همان میزان پیش از استعمال سیگار، حفظ شد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت