متن كامل خبر
افزایش احتمال ابتلا به سرطان در افراد چاق

تاريخ خبر :  17/8/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  605

- محققان مرکز سرطان انگلیس دریافتند هر ساله ‪ ۶‬هزار میانسال یا مسن به علت چاقی یا اضافه وزن به سرطان مبتلا می‌شوند

افزایش احتمال ابتلا به سرطان

در افراد چاق

محققان مرکز سرطان انگلیس دریافتند هر ساله ‪ ۶‬هزار میانسال یا مسن به علت چاقی یا اضافه وزن به سرطان مبتلا می‌شوند

محققان انگلیسی و آمریکایی در تحقیق‌های جداگانه‌ای دریافتند چاقی و اضافه وزن احتمال ناتوانی را افزایش می‌دهد و خطر بروز برخی سرطان‌ها را در زنان بالا می‌برد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، جمعیت مسن آمریکایی با مشکل‌های روزافزون مرتبط با چاقی نظیر ناتوانی ناشی از بیماری مزمن کلیوی روبرو هستند.

«داون آلی» از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه «پنسیلوانیا» و مجری این تحقیق گفت چاقی بیش از آن‌که پیش‌تر تصور می‌شد برای سلامتی افراد مسن مضر است. وی در نشریه‌ی «انجمن پزشکی آمریکا» افزود چاقی برای افراد مسن به این معناست که توانایی آن‌ها برای راه رفتن و انجام کارهای روزمره بسیارکاهش می‌یابد.

محققان دانشگاه «جانز هاپکینز» نیز طی گزارش دیگری در این نشریه، اعلام کردند به‌علت افزایش چاقی، ازدیاد فشار خون و دیابت میزان ابتلا به بیماری مزمن کلیوی رو به افزایش است که نیاز به دیالیز و پیوند کلیه را بالا می‌برد. در عین حال محققان انگلیسی نیز دریافتند چاقی احتمال ابتلای زنان را به برخی سرطان‌ها افزایش می‌دهد.

پایگاه اینترنتی «بی‌بی‌سی» در این‌باره نوشت، محققان مرکز سرطان انگلیس دریافتند هر ساله ‪ ۶‬هزار میانسال یا مسن به علت چاقی یا اضافه وزن به سرطان مبتلا می‌شوند.

محققان ‪ ۴۵۴‬هزار مورد سرطان را در یک میلیون زن در مدت هفت سال بررسی کردند و دریافتند پنج درصد سرطان‌ها ناشی از چاقی است. در این تحقیق که نتایج آن در نشریه‌ی اینترنتی «انجمن پزشکی انگلیس» منتشر شده، چربی زیاد را در بروز ۵۰ ‬درصد موارد سرطان رحم و یک نوع سرطان مری مقصر می‌دانند.

مطالعه‌ی بین‌المللی نیز منتشر شده است که در مورد ارتباط بین سرطان و وزن هشدار داده بود. «بنیاد جهانی تحقیقات سرطان» هشدار داد اضافه وزن بطور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. سرطان‌های مرتبط با چاقی شامل سرطان کلیه، خون، لوزالمعده، تخمدان، سینه، روده، میلوم متعدد (مغزاستخوان)، و غدد لنفاوی است.

این تحقیق نشان داد ارتباط بین وزن و خطر ابتلای زنان به سرطان به مقطع زندگی آنان نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال چاق بودن خطر ابتلا به سرطان سینه را پس از یائسگی و خطر ابتلا به سرطان روده را پیش از یائسگی افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت