متن كامل خبر
ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان مجازي تا 27 شهريور ادامه دارد

تاريخ خبر :  22/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1218

رييس مركز آموزش الكترونيكي دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: در دومين دوره پذيرش مركز يك هزار دانشجو پذيرش شده‌اند كه بايد تا 27 شهريور ماه ثبت‌نام و شهريه خود را بپردازند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر غلامي با بيان اينكه مبلغ شهريه ترم نسبت به سال قبل تغيير نكرده است، افزود: شهريه ثابت هر ترم يك ميليون و 500 هزار ريال و شهريه متغير هر واحد 250 هزار ريال است كه نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب از 100‏، 50 و 25 درصد تخفيف شهريه متغير ترم بعد برخوردار مي‌شوند.

وي همچنين از اعلام اسامي 600 نفر از متقاضيان ورود به دوره‌هاي الكترونيكي به عنوان ذخيره خبر داد و گفت:‌ پذيرش قطعي ذخيره‌ها در اول مهر ماه و در وب سايت مركز به آدرس www.elerning-iuht.ir اعلام مي‌شود و پذيرفته‌شدگان تا هفتم مهر ماه براي ثبت‌نام و پرداخت شهريه مهلت دارند.

وي شروع كلاسها را از روز شنبه دوم مهر ماه اعلام كرد و يادآور شد: امتحانات پايان ترم از 17 تا 29 دي ماه در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار مي‌شود.

رييس مركز آموزش الكترونيكي دانشگاه علم و صنعت ايران درباره دوره‌هاي كارشناسي ارشد مركز، گفت: فرم درخواست پذيرش براي مقطع ارشد از روز شنبه 12 شهريور ماه در وب سايت مركز در دسترس متقاضيان قرار داده شده تا 15 مهر ماه ادامه دارد و نتايج آن 14 آبان اعلام و كلاسهاي اين دوره نيز از هفتم بهمن ماه آغاز مي‌شود.

وي با بيان اينكه پذيرش دانشجو در مقطع ارشد در دو رشته مهندسي فناوري اطلاعات و ارتباطات و مديريت اجرايي انجام مي‌شود، خاطر نشان كرد: شرايط پذيرش براي رشته مهندسي‏‏ و فناوري اطلاعات و ارتباطات را دارا بودن مدرك كارشناسي در رشته‌هاي مهندسي برق و يا مهندسي كامپيوتر است و براي رشته مديريت اجرايي متقاضيان با داشتن مدرك كارشناسي هر رشته‌اي مي‌توانند درخواست پذيرش دهند.

دكتر غلامي با اشاره به اظهارات وزير علوم‏ از آموزشهاي مجازي در مجلس، گفت: دكتر زاهدي در اين جلسه به آموزش الكترونيكي اشاره و از آن حمايت كرد و اميدواريم در عمل نيز حمايتهاي لازم صورت گيرد تا جهشي در اين نوع آموزش پديدار شود.

وي ابراز اميدواري كرد تا رويكرد آموزش مجازي در دولت و مجلس به عنوان پروژه‌اي كه در جامعه همگاني شده مورد حمايت قرار گرفته و توسعه يابد.

دكتر غلامي همچنين در ادامه از بازنگري دروس پس از دو ترم خبر داد و گفت: تهيه هر واحد 10 ميليون تومان براي دانشگاه هزينه دارد.

وي يادآور شد: شهريه دوره‌هاي مجازي كمتر از شهريه دوره‌هاي نيمه‌حضوري دانشگاه است.

رييس مركز آموزش الكترونيكي دانشگاه علم و صنعت ايران از اجراي پروژه آزمونهاي مجازي Etesting در اين مركز خبر داد و افزود: تعداد اين آزمونها هفت عدد است و از 15 مهر ماه با آزمون تعيين سطح در هفت رشته در گروه‌هاي فني مهندسي‏ و علوم پايه آغاز مي‌شود.

دكتر غلامي افزود: در آزمون‌هاي مجازي كه براي آماده سازي متقاضيان دوره كارشناسي ارشد برگزار مي‌شود، داوطلب ابتدا با عضويت در سايت و پرداخت هزينه ثبت‌نام در آزمون ثبت‌نام مي‌كنند.

وي يادآور شد كه اين آزمونها تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت و هزينه هر آزمون بين 5 تا 6 هزار تومان است.

رييس مركز مجازي دانشگاه علم و صنعت در پايان گفت: مركز براي برگزاري كليه رشته‌هاي تحصيلي موجود در دانشگاه علم و صنعت مجوز شوراي گسترش را كسب كرده كه اين دوره‌ها با توجه به امكانات برگزار مي‌شود.

دكتر صدر، معاون آموزشي مركز الكترونيكي دانشگاه علم و صنعت ايران با بيان اينكه ظرفيت پذيرش در دوره كارشناسي ارشد حدود 100 الي 150 نفر در هر رشته است، افزود: مديريت اجرايي رشته‌ايست كه علاوه بر مديريت ماهيت فني دارد و بسياري از دروس اين رشته به كمك اساتيد دانشگاه صنايع تهيه مي‌شود، لذا سابقه مديريت اجرايي متقاضيان يك امتياز هرچند محدود براي آنها محسوب مي‌شود.

وي افزود: معدل دوره كارشناسي‏، دانشگاه محل تحصيل در مقطع كارشناسي و رشته‌اي كه متقاضي در آن تحصيل كرده است امتيازات متفاوتي خواهد داشت.

دكتر صدر با اشاره به ثبت‌نام يكهزار متقاضي براي دوره‌هاي كارشناسي در سال قبل، عنوان كرد: از يك‌هزار نفر برخي به دليل مشكلات شخصي و بعضا مالي از ثبت‌نام خودداري كرده و در نهايت 720 نفر ثبت‌نام قطعي شدند كه از اين ميزان نيز عده‌اي به علل گوناگون در ميانه راه از ادامه تحصيل منصرف شدند، در نهايت 520 نفر در امتحان دانشگاه دانشپذيري به دانشجويي شركت كردند و 234 نفر موفق به ورود به دوره دانشجويي شدند و از اين تعداد نيز 229 نفر در ترم تابستاني واحدهايشان را گذراندند.

دكتر صدر افزود: 90 درصد افرادي كه موفق به ورود به دوره دانشجويي نشده‌اند امسال نيز مجددا براي حضور در دوره دانشپذيري ثبت نام كردند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت