متن كامل خبر
توسط يك مبتكر در ساوجبلاغ دستگاه رطوبت و دماسنج ديجيتالي ساخته شد

تاريخ خبر :  22/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1020

براي نخستين بار در كشور يك مبتكر در شهرستان ساوجبلاغ موفق به طراحي و ساخت دستگاه رطوبت و دماسنج با چهار كانال ديجيتالي شد.

شهرام تهراني سازنده اين دستگاه روزدوشنبه دراين‌باره به خبرنگار ايرنا گفت: دستگاه يادشده براي كنترل ميزان رطوبت و دما در محيطهاي گلخانه‌اي و مزارع توليد قارچ كاربرد دارد.

وي افزود: حفظ و ذخيره اطلاعات براي مدت طولاني، قابليت اتصال به رايانه ، اعلام خطا و نمايش كميت و نيز كاربرد ساده و نصب آسان از جمله ويژگيهاي اين دستگاه است.

تهراني تصريح كرد: دستگاه مذكور همچنين قابليت تعريف كلمه عبور براي ورود به تنظيمات تا ده هزار كد و ميزان تغييرات دما و رطوبت با توانايي اعلام هشدار را دارد.

اين مبتكر خاطرنشان كرد: بكارگيري اين دستگاه در محيطهاي گلخانه‌اي ودقت بالاي آن در رطوبت و دماسنجي نقش بسزايي در رشد يكنواخت وكنترل شده محصولات دارد.

وي يادآور شد: دستگاه رطوبت سنج و دماسنج ياد شده در مدت ‪ ۱۵‬ماه و با سرمايه‌گذاري ‪ ۱۰‬ميليون ريال طراحي و ساخته شده و در سازمان پژوهشهاي علمي وصنعتي ايران نيز به ثبت رسيده است. به گفته تهراني، توليد انبوه اين دستگاه هزينه ساخت آن را تا حدود يك سوم كاهش خواهد داد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت