متن كامل خبر
تنبيه بدني در مدارس ممنوع است

تاريخ خبر :  22/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1058

مديركل دفتر دوره پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت:
هرگونه تنبيه بدني دانش‌آموزان در مدرسه‌هاي كشور ممنوع است و با متخلفان برخورد مي‌شود.

3aa.jpg

"حسين احمدي" روزسه‌شنبه درآستانه سال تحصيلي جديد درگفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا اظهارداشت: براساس آيين‌نامه اجرايي مدارس و بخشنامه‌هاي مكرر آموزش و پرورش، نمي‌توان دانش‌آموزي را بخاطر هر دليلي از جمله انجام ندادن تكاليف درسي و مسايل انضباطي در مدرسه تنبيه كرد.

وي افزود:تنبيه بدني خلاف مقررات است وانجام آن در مدرسه آثار نامطلوبي در روح و روان دانش‌آموزان برجاي مي‌گذارد.

احمدي توضيح داد: در تعليم و تربيت كنوني و تعاليم ديني، تشويق آثار موثري در انسان برجاي مي‌گذارد و براي پيشرفت تعليم و تربيت دانش‌آموز، بايد با تشويق و روحيه باز با آن‌ها برخورد شود.

وي گفت: شكايت‌هاي دانش‌آموزان و والدين در اين زمينه در واحدهاي رسيدگي به شكايات همه مناطق آموزش و پرورش بررسي مي‌شود و با معلمان و مديران متخلف، طبق قانون و مقررات به شدت برخورد مي‌شود.

احمدي در عين حال افزود: شايسته است معلمان و والدين، بيشتر باهم تعامل داشته باشند و با گفت و گوي دو طرفه، مسايل را حل كنند و شكايت راه حل نيست.

وي اظهارداشت : بازرسان آموزش و پرورش به‌طور مستمر، فعاليت معلمان، مديران و دست‌اندركاران مدرسه‌ها را نظارت مي‌كنند و به ندرت با تنبيه بدني دانش‌آموزان در مدرسه روبه‌رو مي‌شوند.

احمدي گفت: براساس آيين‌نامه اجرايي مدارس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، تنبيه انضباطي در مدارس بايد براساس اين آيين نامه و با رعايت شرايط روحي دانش آموز صورت گيرد.

تنبيه‌انضباطي بايد روشنگرانه و آگاه‌كننده باشد و به شرايط رواني، سني، خانوادگي و اجتماعي دانش‌آموز نيز توجه شود. تنبيه بايد متناسب باتخلف دانش‌آموز باشد وخيرخواهي مدرسه براي دانش‌آموز و ولي او روشن بيان شود.

دراعمال تنبيه بايد فاصله زماني بين وقوع تخلف و اجراي تنبيه، نزديك و منطقي باشد و شيوه‌هاي جبران تخلف به دانش‌آموز ارايه شود و از او خواسته شود كه خطا و تخلف خود را جبران كند.

در اجراي تنبيه، آبروي دانش‌آموز بايد حفظ شود و از تنبيه در حضور جمع جز در موارد ضروري اجتناب شود. مدير مدرسه موظف است همكاران خود را نسبت به موارد انضباطي آگاه كند و ممنوعيت تنبيه بدني را تذكر دهد و در صورت مشاهده تخلف، مراتب را براي اطلاع و اقدام لازم به منطقه آموزش و پرورش گزارش دهد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت