متن كامل خبر
بزرگترين كتابخانه بلوچ در كراچي پاكستان گشايش يافت

تاريخ خبر :  23/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1414

با همكاري و كمك‌هاي مالي بلوچ‌هاي ايران، بزرگترين كتابخانه مرجع زبان بلوچي در كراچي مركز ايالت سند پاكستان گشايش يافت.

مدير كتابخانه "سيد ظهور شاه هاشمي" روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا در چابهار گفت: بلوچ‌هاي ايران در ساخت اين كتابخانه كه داراي ‪ ۶۰۰‬متر مربع مساحت و بيش از پنج هزار جلد كتاب است، همكاري داشته‌اند.

"عظيم دهقان "افزود: اين كتابخانه با هدف ارائه خدمات به دانشجويان، دانش آموزان و محققان زبان بلوچي و آنچه كه در مورد بلوچ به زبانهاي مختلف از جمله فارسي، بلوچي، انگليسي، عربي و اردو به رشته تحرير درآمده، گشايش يافته است.

وي كه خود بلوچ ايراني مقيم كراچي پاكستان است با اشاره به مجهز بودن اين كتابخانه به سالنهاي مطالعه و سيستم رايانه‌اي گفت: پرفسور "صبا دشتياري" و پرفسور "عبدالحميد بلوچ" از اساتيد دانشگاه كويته پاكستان از جمله كساني هستند كه كمك شاياني از نظر مادي و معنوي به راه‌اندازي اين كتابخانه داشته‌اند.

عظيم دهقان خاطر نشان كرد: روزانه بيش از ‪ ۳۰‬نفر از اساتيد، دانشجويان، دانش آموزان، و محققان به ويژه ايرانيان مقيم كراچي پاكستان از اين كتابخانه استفاده مي‌كنند.

كتابخانه "سيد ظهورشاه هاشمي "پنجمين كتابخانه بلوچي كشور پاكستان است كه در "ملير كراچي" واقع شده است و كتابخانه‌هاي ديگر بلوچ در كراچي، تربت و كويته پاكستان فعاليت دارند.


 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت