متن كامل خبر
جشنواره خوارزمي

تاريخ خبر :  23/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1054

نوزدهمين جشنواره خوارزمي، زمستان امسال برگزار مي شود. با اين تفاوت كه دو بخش جوان و بين المللي جشنواره به يك بخش تبديل شده است. جشنواره امسال با فرم هاي متفاوت نسبت به سال هاي گذشته براي پذيرش طرح هاي جديد، كار خود را شروع كرده و مكانيزه كردن تمام فرآيندها و طرح هاي 18 سال گذشته، يكي ديگر از برنامه هاي جديد جشنواره است.

قرار است از جشنواره هجدهم به بعد، شش نفر از مخترعان آزاد و برگزيدگان به منظور ثبت اختراعشان به خارج از كشور معرفي شوند. همچنين به منظور هدايت صدها پروژه شركت كننده در جشنواره، گروه هاي تخصصي جشنواره به حوزه فناوري هاي نوين و معاونت حمايتي سازمان پژوهش هاي علمي  و صنعتي ارجاع داده خواهند شد.

محمدجواد قاسمي دبير جشنواره هجدهم و عضو هيأت علمي  سازمان، از پوشش بيمه اي برگزيدگان خارجي جشنواره در زمان اقامت آن ها در تهران و بازنگري در نحوه تشكيل جلسات هيأت داوران جشنواره خبر داد و استفاده از سيستم بانكي يا كارت هاي اعتباري براي پرداخت جوايز به برگزيدگان را يك ضرورت دانست كه اين سيستم از امسال اجرا خواهد شد. تعداد طرح هاي ارائه شده به جشنواره در بخش جوان 430 طرح، در بخش بزرگسالان، 300 طرح، ايرانيان مقيم خارج 10 طرح و شركت كنندگان خارجي 20 طرح گزارش شده است.تصويب تأسيس بنياد خوارزمي  به منظور رايزني هاي علمي  و فرهنگي با كشورهاي همسايه، يكي  ديگر از فعاليت هاي هيأت امناي برگزاري جشنواره خوارزمي  است.

      منبع خبر : همشهری

بازگشت