متن كامل خبر
جشن عاطفه ها فردا در سراسر كشور برگزار مي شود

تاريخ خبر :  23/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  922

جشن عاطفه ها با هدف كمك به دانش آموزان نيازمند در آستانه بازگشايي مدرسه ها فردا در سراسر كشور برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما مردم خير و نيكوكار كشور هر ساله در اين روز با اهداي كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود به دانش آموزان كم بضاعت و مستمند ضمن فراهم كردن فرصت ادامه تحصيل و افزايش دانش و مهارت آنها حس نوعدوستي خود را به نمايش مي گذارند.

j-ni.bmp

در همين زمينه، سيد رضا نيري سرپرست كميته امداد امام خميني در گفتگويي اعلام كرد: در سال همبستگي ملت و مشاركت عمومي و در آستانه ميلاد يگانه منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) و بازگشايي مدارس و آغاز بهار علم و دانش ۷ هزار پايگاه كميته امداد امام خميني و نيروي مقاومت بسيج آماده دريافت هداياي مردم نوعدوست و ايثارگر كشورمان در جشن عاطفه ها با شعار (در انتظار مهر) مي باشند.
سرپرست كميته امداد امام خميني با تقدير از عنايات مقام معظم رهبري و مراجع عظام و كمك و مساعدت روساي قوا، مسئولان كشوري، ائمه محترم جمعه و جماعات، استانداران، اصناف، بازرگانان، اتحاديه ها، ورزشكاران، هنرمندان، اصحاب قلم و انديشه و تمامي نيكوكاراني كه موجبات رونق اين جشن را فراهم كرده اند، اعلام داشت: به منظور اطلاع رساني هرچه بيشتر به مردم ايثارگر كشورمان سايتهاي اينترنتي www.emdad.com و www.atefeha.com در اختيار هموطنان عزيز در داخل و خارج از كشور قرار دارد.
آقاي نيري جشن عاطفه ها را فرصتي براي مردم نيكوكار جهت كمك به دانش آموزان نيازمند دانست و خاطرنشان كرد: مردم نيكوكار كشورمان با هدف كمك به اين دانش آموزان در سال ۸۳ بالغ بر ۲۳ ميليارد و ششصد ميليون ريال به اين جشن كمك كرده اند و ميزان هداياي جمع آوري شده طي يك دهه برگزاري جشن عاطفه ها نيز مبلغي بيش از ۱۲۴ ميليارد ريال بوده است.
سرپرست كميته امداد امام خميني همچنين اعلام كرد: مسابقه بهترين خاطره از جشن عاطفه ها در سال جاري برگزار خواهد شد و طي آن دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي كه در سالهاي گذشته با حضور خود در پايگاه هاي جشن عاطفه ها در اين حركت خداپسندانه شركت داشتند مي توانند خاطره شيرين خود را از اين حضور سبز به رشته تحرير درآورده و به پايگاه هاي جمع آوري كمكهاي مردمي جشن عاطفه ها در سراسر كشور تحويل نمايند.
آقاي نيري تصريح كرد: چند پايگاه اصلي جمع آوري كمكهاي مردمي در روز ۲۴ شهريور ماه به ميزباني كودكان و نوجوانان برگزار مي گردد و ايستگاه هاي نقاشي نيز براي كودكان نيكوكار در اين پايگاه ها در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: اتوبوسهاي سيار تحت عنوان كاروانهاي در انتظار مهر در روز جشن عاطفه ها به ميان مردم خواهند آمد و هداياي آنان به دانش آموزان نيازمند را جمع آوري خواهند نمود و برخي پايگاه هاي جشن عاطفه ها نيز شاهد حضور ورزشكاران، هنرمندان و پيش كسوتان خواهد بود.
آقاي نيري خاطرنشان كرد: ۷۰درصد از هداياي جمع آوري شده، در جشنهاي عاطفه ها به وزارت آموزش و پرورش تحويل داده مي شود تا بين دانش آموزان نيازمند مورد شناسايي توزيع و ۳۰درصد ديگر نيز از سوي كميته امداد امام خميني بين دانش آموزان بي بضاعت توزيع مي گردد.
وي يادآور شد: در تهران بيش از ۷۰۰ پايگاه آماده جمع آوري هداياي مردمي به جشن عاطفه ها ست و برنامه ريزي پيش بيني شده در پايگاه هاي حسينيه ارشاد، مسجدالنبي، امامزاده صالح، پارك لاله و كرج از طريق صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بصورت زنده براي بينندگان شبكه هاي مختلف تلويزيوني پخش مي شود.
سرپرست كميته امداد امام خميني همچنين اعلام كرد حساب شماره ۳۳۳۳ كميته امداد امام خميني(ره) نزد بانك ملي ايران شعبه پيام انقلاب اسلامي جهت كمكهاي ريالي و حساب شماره ۳۳۳ اين بانك جهت كمكهاي ارزي و مشاركت مستقيم دستگاه هاي مختلف و مردم نوعدوست داخل و خارج از كشور در اين حركت انساني مفتوح مي باشد.

      منبع خبر : همشهری

بازگشت